اعتراف رژیم به مشارکت در جنایت علیه بشریت در سوریه

7/27/2021

حسن داعی، ژانویه 2021

آذر ماه امسال در سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، تلویزیون جمهوری اسلامی مجموعه گزارشاتی تحت عنوان «سوریه، پرونده یک بحران» را در چند قسمت پخش کرده است. این گزارشات توسط نهادهای وابسته به سپاه و بمنظور توجیه دخالت نظامی رژیم در سوریه تهیه شده اند. با اینحال در همین گزارش، بطور صریح به جنایت بزرگ رژیم ایران علیه جنبش مسالمت آمیز مردمی در سوریه و مشارکت در قتل عام مردم این کشور اعتراف کرده اند.

.

.

.

 

—————————————–

در گزارش مستند تصویری که تقدیم میشود، ابتدا یک مقدمه کوتاه در باره آنچه در سوریه گذشت را مشاهده میکنیم و پس از آن، در چند قسمت کوتاه، بخش هایی از گزارش تلویزیونی اخیر سپاه پاسداران همراه با اظهارات مقامات نظامی رژیم در باره زمان، چگونگی و ماهیت و دلیل واقعی دخالت نظامی در سوریه پخش میشوند تا از زبان خودشان، حقایق زیر را یکبار دیگر مرور کنیم:

مردم سوریه در بهار 2011 بطور مسالمت آمیز علیه دیکتاتوری بشار اسد قیام کردند.

ارتش سوریه دست به کشتار مردم زد.

ارتش آزاد سوریه متشکل از افسران و سربازان آزاده تشکیل شد. ائتلاف سکولار اپوزیسیون شکل گرفت. گروههای جهادی مثل داعش در سوریه حضور نداشتند.

بدستور خامنه ای، سپاه قدس و حزب الله برای نجات بشار اسد در این کشور دخالت نظامی کردند.

رژیم تا دو سال یعنی قبل از ظهور داعش، حضور گسترده نظامی در این کشور را مخفی میکرد و کشته شدگانش را تحت عناوین دیگری دفن میکرد.

چرا رژیم در سوریه دخالت کرد؟ به اعتراف مقامات رژیم، این دخالت و مشارکت در قتل عام سوریه، بهیچوجه برای دفاع از منافع ملی مردم ایران یا مبارزه با داعش نبوده است.

.

برای مشاهده گزارش مستند، روی تصویر کلیک کنید