دارو و سلامت برای دیگران، مرگ برای بیماران ایرانی

7/24/2021

اخیرا، حسن قاضی زاده وزیر بهداشت، در یک گفتگوی تلویزیونی اعتراف کرد که به بهانه کمبود پول، از تآمین دارو برای بیماران غیرقابل علاج خودداری میکند و برایشان نسخه مرگ می پیچد. برای درک بهتر ار عمق جنایت و ضد ایرانی بودن این رژیم، به دهها کلینیک و بیمارستان ساخت رژیم در خاورمیانه و آفریقا و خرج صدها میلیون دلار برای آنها نگاه کنیم

———-

اخیرا، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی، در یک گفتگوی تلویزیونی به صراحت اعتراف کرد که دولت روحانی از تآمین دارو و درمان برای بخشی از بیماران ایرانی خودداری میکند. قاضی زاده به این بیماران گوشزد کرد که گزینه ای بجز انتظار مرگ ندارند

در حالیکه وزیر جنایتکار رژیم به بهانه کمبود منابع مالی برای بیماران ایرانی نسخه مرگ می پیچد، رژیم میلیاردها دلار از سرمایه های کشور را برای مزدوران خارجی خود در منطقه و در سراسر جهان هزینه میکند.

برای درک بهتر ار عمق جنایت و ضد ایرانی بودن این رژیم کافی است یادآور شویم که همین وزیر بهداشت، دو سال پیش بلافاصله پس از برجام و آزاد شدن بخشی از داراپیهای ایران، به سوریه و لبنان رفت و ضمن دیدار با مقامات این دو کشور منجمله حسن نصرالله به آنان اطمینان داد که جمهوری اسلامی، تآمین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز لبنان و سوریه را ادامه میدهد،

قابل یادآوری است که حزب الله لبنان، با پول مردم ایران، یک بیمه بهداشتی مجانی شامل خدمات درمانی و دارو برای اعضاء و شبکه هواداران حزب الله و همچنین خانواده های کم درآمد شیعه و سنی در لبنان فراهم کرده است. طبق آمار سال 2010، حزب الله دارای سه بیمارستان بسیار بزرگ، 12 درمانگاه، 20 مرکز درمانی کوچکتر و 20 مرکز دندانپزشکی را اداره می کند.

حزب الله دارای دو بیمارستان کاملا مجهز در جنوب بیروت است که برای شبکه اعضاء و هواداران و خانواده های آنان کاملا مجانی است.  این بیمارستان که بهترین تجهیزات پزشکی و متخصصان را در اختیار دارد، برای طبقات کم درآمد لبنانی بویژه شیعیان مجانی است و بقیه بیماران، باید هزینه درمان خود را پرداخت کنند اما هزینه درمان و دارو در بیمارستان های حزب الله ، بسیار ارزانتر از بقیه بیمارستان های لبنان است تا بدین ترتیب اقشار مختلف را به سیستم حزب الله جذب کنند.

ذر سوریه نیز رژیم طی هفت سال گذشته، نزدیک به صد میلیارد دلار در جنگ و بمنظور حفظ رژیم بشار اسد هزینه کرده است و گذشته از آن، بخش مهمی از نیازهای غذائی و داروئی این کشور را نیز تآمین کرده است که بخشی از این بذل و بخشش ها در رسانه های حکومتی ایران بازتاب یافته اند.

گشاده دستی رژیم از جیب مردم ایران منحصر به لبنان و سوریه نیست. در آبان ماه 96، جواد ظریف در سفر به اوگاندا، بیمارستان نوسازی که با پول مردم ایران ساخته شده را افتتاح کرد.

بیمارستان اهدائی به اوگاندا، بخش کوچکی از خدمات پزشکی جمهوری اسلامی به آفریقا است که از طریق جمعیت هلال احمر، در 12 کشور دیگر آفریقائی کلینیک ساخته است که خدمات رایگان یا بسیار ارزان ارائه میدهند. یکی از آنها بیمارستان بسیار مجهز ایران کلینیک در شهر اکرا پایتخت غنا است. رئیس جمهور غنا در سفر به ایران، بابت خدمات پزشکی جمهوری اسلامی به غنا تشکر کرد.

هلال احمر در کشور آفریقائی کنیا 3 کلینیک بسیار مجهز دائر کرده است. در کشور زیمبابوه نیز بیمارستان معروف به ایران کلینیک، خدمات پزشکی ارائه میدهد

بهمین ترتیب، رژیم با خرج دهها میلیون دلار، یک بیمارستان بسیار مجهز با بهترین امکانات پزشکی در کربلا ساخته است تا بیماران عراقی را درمان کنند.

راه اندازی دهها بیمارستان در عراق و لبنان و آفریقا، بخش کوچکی از ولخرجی های رژیم از سرمایه های مردم ایران است در عین حال، وزیر جنایتکار بهداشت، به بهانه کمبود منابع مالی، برای بیماران ایرانی نسخه مرگ می پیچد. در واقع، آنچه برای این رژیم کوچکترین ارزشی ندارد، مردم ایران و منافع ملی کشورمان است.